Kerstinkopen midden in de zomer!

 
Tja...voor veel mensen is het onvoorstelbaar maar ik heb midden in de zomer kerstinkopen gedaan.
 
We waren op vakantie in Bodenmais in het Beierse Woud. Degene die mijn vorige blog gelezen heeft, weet al dat daar veel glazen artikelen te koop zijn. Ik heb daarin ook allerlei glazen spullen laten zien die je het hele jaar door kunt gebruiken óf ter decoratie kunt ophangen of neerzetten. Heb je het nog niet gelezen dan moet je zeker even door scrollen naar beneden. Het is echt de moeite waard!
 
Das Glasdorf Weinfurtner en Joska Glasparadies  hebben beide een echte "ganzjährige" kerstafdeling. Ze verkopen daar niet alleen glazen deco maar ook hout, aardewerk, stof etc.
De kerstafdeling van Weinfurtner was behoorlijk groot. Ze verkochten daar ook nog kerststallen met toebehoren. Wij hadden een beetje pech toen we er waren want de rode afdeling waren ze aan het herinrichten. Jammer dat we daar niet konden rondsnuffelen.
 
Hier onder zie je mijn oogst. Er was natuurlijk veel meer maar je kunt nu eenmaal niet alles kopen, zeker niet als je de prijzen weet.
 
  
 
Weinfurtner
 
Lief egeltje op een knijpertje 
 
.....met glittertjes i.p.v. stekeltjes.
 
Supermooie vogel 
 
met prachtige veren.
  
Is dit geen schatje? 
  
   
 Mooie doorzichtige rosé bal met gouden en koperen glitters in sneeuwster motief.
  
 
Deze vind ik ook prachtig! Het sterretje bovenop alleen al! 
 
 
 
Joska
 
 Mooi roze is ook niet lelijk.
  
 Mooie zware doorzichtige bal met een heel aparte vorm en een vulling van zilveren split.
De sterretjes op de buitenkant zijn erin gegraveerd en daarna nog zilver geverfd. Deze bal had je ook in het goudkleurig en in het koperkleurig. 
  
 
  Hirtreiter
 
Schattig vintage-look sterretje. De dikke laag witte glitter aan de zijkant doet me denken aan sneeuw. De voor en achterkant zijn versierd met iriserende glitter.
   
 
Dit glazen sneeuwpopje kon ik niet laten liggen en hangt nu al aan een lampje in de woonkamer....en na de kerst?......Dan blijft ie daar lekker hangen. Ik word er zo vrolijk van. 
 
 
Holzschnitzerei in Bodenmais
 
Deze houten hangertjes vond ik nog bij een houtsnijder.

 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer