verjaardagskaart met gemengde technieken.


Mijn schoonzus is bijna jarig en ze vindt het altijd leuk om een zelfgemaakte kaart te krijgen.
Ik heb een kaart gemaakt die echt bij haar past. Dat is best nog lastig als je zelf een heel andere smaak hebt.
Gelukkig kan ik meestal redelijk goed inschatten wat andere mensen leuk vinden.

Ik heb in deze kaart verschillende technieken en materialen gebruikt. Karton, verschillende soorten papier, verschillende soorten stickers, vilt, splitpen, lijm, glitterverf, foamtape, verschillende scharen, stiften, een gelpen, de computer en de printer.


De kleurstelling van de kaart is lakzwart met lichtgrijs als hoofdkleuren. Ik heb wat accenten in de kleuren groen en rood toegevoegd om het geheel wat kleurrijker te maken.
Hier en daar ook nog wat zilver en zilveren glitter.


Op de foto hieronder zie je de materialen die ik heb gebruikt.
 
Op het lakzwarte karton heb ik aan de ene kant een reliëfsticker in zilver geplakt en aan de andere kant twee reepjes van zelfklevend papier. Die met de honingraat structuur is recht afgeknipt en de groene met een figuurschaar.

Op het grijze reliëfkarton heb ik de benodigde teksten uitgeprint.
Op de foto is het reliëf helaas niet zo goed te zien.
Ik heb verschillende lettertypes en lettergroottes gebruikt . 

Daarna heb ik alles uitgeknipt. Ook hier verschillende manieren bij elke tekst gebruikt.
De Naam in een wolk met een duidelijke zwarte rand. "Gefeliciteerd" als een lintje met een zwart stikrandje, "verjaardag" hoekig en "met je" in een vrije vorm en het randje daarvan heb ik zilverkleurig gemaakt met een gelpen. 

Ik was toch nog niet helemaal tevreden en wilde nog iets meer glitter.
daarom heb ik de tekst met "verjaardag" en de rode vilten bloem voorzien met een laagje zilveren glitter. De glitterverf die ik heb gebruikt droogt doorzichtig op zodat je alleen de glitters blijft zien. Deze komen goed naar voren op het zwart en het rood.

Hieronder wat close - upjes
Nu zie je wel dat het lichtgrijze karton een reliëf heeft.

  

Het cadeautje, de tekst "verjaardag" en de rode vilten bloem met splitpen heb ik met de foam blokjes/tape om hoog gehaald. De rest is direct op de zwarte kaart geplakt.
Ook heb ik nog een zilveren reliëfsticker tussen de twee zelfklevende groene randjes geplakt en twee zilveren hartjes(ook reliëf stickertjes) in het wolkje bij de naam. 

De kaart heeft nogal een lastig formaat, daarom heb ik er zelf een bijpassende envelop bij gemaakt.
Hiervoor heb ik een wit en een zwart A4tje gebruikt en op maat gemaakt. De randen zijn vastgeplakt met het zelfklevende papier. Om alle kleuren uit de kaart terug te laten komen heb ik er nog een glitterstickertje in rood en zilver op geplakt. 
  
Ik hoop dat ze er blij mee is.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer