garnalen omelet

Een heerlijk en eenvoudig (lunch)gerecht


De inspiratie voor dit recept heb ik ooit opgedaan in een restaurantje in België.
Ik at daar eens een garnalen omelet met peterselie en vond dat zo lekker dat ik besloot om het thuis na te maken....en mét succes!
Het is een heerlijk licht gerecht. Je kunt het eten als lunch maar wij eten het ook vaak op nieuwjaarsavond zodat er 's avonds nog wat plek overblijft voor de oliebollen en appelflappen die op oudejaarsavond niet zijn opgegaan.

Het is een super lekker gerecht en ook super simpel om te maken.

 Voor twee personen heb je nodig:
- 6 eieren
- 200 gram (gekookte) garnalen
- bosje verse peterselie, niet al te fijn gesneden
- kruiden(met zout) naar smaak

Bereiden:
Kluts de eieren met de kruiden naar smaak. Zelf doe ik drie eieren met de kruiden in een beker en dan nog drie eieren met kruiden in een andere beker. Ik kluts ze altijd met een vork. Maar goed....je kunt natuurlijk op je eigen manier de eieren klutsen.
Wat de kruiden betreft, kun je zelf kijken wat je lekker vindt. Wil je het gemakkelijk houden, dan kun je een "kant en klaar" kruidenmengsel met zout gebruiken.

Het is gemakkelijk wanneer je twee koekenpannen hebt omdat je dan beide omeletten tegelijk klaar kunt maken.
Als je één koekenpan hebt, kan je de eerste omelet warm houden tussen twee borden, net zoals bij pannenkoeken.

Doe olijfolie in de koekenpan en dan het geklutste ei erin, zorg dat het ei mooi rond uitloopt. Daarna strooi je op ieder ei 100 gram garnalen en de helft van het bosje peterselie. Doe geen deksel op de pan.
Zorg ervoor dat je het vuur op een laag pitje hebt staan want het ei mag niet aanbakken en moet zachtjes 10 minuten garen tot de bovenkant van je ei gestold is. Het ei wordt dus niet omgedraaid.


De omelet heb ik nu gemaakt met roze garnalen en platte peterselie (mijn man had per ongeluk de verkeerde peterselie meegebracht) maar met Hollandse garnalen en krulpeterselie is ie nog veel lekkerder! Maar ja....Hollandse garnalen zijn nogal prijzig en dan zijn roze garnalen een prima vervanging.

Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer