Handletteren (1)



De laatste tijd probeer ik af en toe een beetje te handletteren.

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn schoonzus een set van 10 ecoline brushstiften. In het begin wist ik niet goed wat ik er mee aan moest. Nu ben ik nog steeds niet super goed maar zo langzaamaan gaat het steeds wat beter.
Behalve de ecoline stiften gebruik ik ook fineliners en gelpennen in verschillende kleuren.
Er zijn nog veel meer mooie stiften en pennen die ik graag zou willen bezitten maar het is nogal een prijzige bedoening dus het zal wel even duren voor er weer wat nieuws bijkomt.


Hier heb ik geprobeerd om de letters te laten verspringen om het een beetje speels te maken.
Gebruikte pennen: paarse en rose ecoline stiften en zwarte fineliner.

Een verjaardagskaartje voor mijn schoonzus...die van de ecoline stiften!
Gebruikte pennen: lichtblauwe ecoline stift, donkerblauwe fineliner en witte gelpen.

Zomaar....omdat ik er zin in had.
Gebruikte pennen: ecolinestiften in de kleur groen, roze, oranje donkerblauw en lichtblauw. verder nog een oranje en groene gelpen en een donkerblauwe en rode fineliner.

Voor mijn schoonmoeder.
gebruikte pennen: roze, paarse ecoline stiften en de blenderpen van ecoline. Verder een roze en paarse fineliner.

Dit gedichtje heb ik geschreven met een zwarte kalligrafiestift.

Kleinigheidje voor schoonzus en schoonmoeder. De labeltjes zijn gestempeld en het schrijven heb ik gedaan met zwarte kalligrafiestift en zwarte fineliner.

Voor een vriendin van mijn moeder. Het labeltje is gestempeld en daarna uitgeknipt. De naam is geschreven met kalligrafiestift.

Een envelop.
Gebruikte pennen: Oranje,gele, groene en rode ecoline stiften. Verder nog een oranje en groene gelpen.

Geboortekaartje voor het kindje van mijn nichtje.
Gebruikte pennen: groene, oranje en rode ecoline stiften. Verder nog een gouden, groene en oranje gelpen. 

Tja...het werd lente en ik had gewoon zin om dat eens mooi op te schrijven.
Gebruikte pennen: ecoline stiften in de kleur: groen, geel en lichtblauw, een zwarte fineliner en dunne neonstiften in geel, groen en blauw.

Dit was het eerste schrijfsel met de ecoline stiften en het was gelijk een bedankje aan mijn schoonzus voor de mooie stiften die ik van haar cadeau kreeg.
Hiervoor heb ik alleen de roze en paarse ecoline brushstiften gebruikt. Voor het achtergrondje heb ik met de stiften op een stukje plasticfolie gekrast en dat vervolgens op het papier gedrukt. Dat heb ik even laten drogen en daarna heb ik de tekst erop geschreven.

Dit kerstkaartje ging naar een andere schoonzus. Ik heb hier een zwarte fineliner gebruikt. Best nog lastig om op hout te schrijven.

......en we oefenen rustig en vrolijk verder.........Wordt dus vervolgd!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer