Lunchgerecht: salade met gerookte zalm



De inspiratie voor dit lunchrecept komt uit de Allerhande, het receptenblad van Albert Heijn.

Eigenlijk moest het een gerookte zalmbonbon worden maar ik gebruikte Schotse gerookte zalm en toen ik die uitpakte, zag ik dat de plakjes niet geschikt waren om er een bonbon van te maken. Dus in plaats van de zalm om de salade heen te doen heb ik de zalm er maar doorheen gedaan.

ingrediënten voor twee personen:

1 bakje verse bieslook
1 friszoete appel(bijvoorbeeld een Kanzi appel)
150 gram rauwkostmix radijs( zakje bij AH)
mayonaise
200 gram gerookte zalm


bereiding:

Bieslook wassen en fijn snijden. De appel met schil  raspen. De zalm in reepjes snijden.
Meng de bieslook, de appel, rauwkost, zalm en mayonaise door elkaar en breng op smaak met een kruidenmengsel (met zout) naar smaak. Alleen peper en zout kan natuurlijk ook.
Ik gebruik altijd friteslijn van Remia in plaats van mayonaise omdat ik mayonaise niet zo lekker vind. De appel die ik gebruikt heb is een Kanzi appel...heerlijk appeltje! Deze keer had ik Schotse zalm gebruikt, Deze is erg lekker maar best prijzig. Je kan ook Noorse zalm gebruiken die is ook lekker. Atlantische zalm en 'kant en klare' zalmsnippers gebruik ik nooit omdat ik die vaak niet lekker vind.


eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer