vogelhuisje pimpen!


Een klein houten vogelhuisje lag al een poosje klaar om gepimpt te worden.
Het was een kaal, blank houten vogelhuisje.
Al wat langer geleden had ik het huisje voorzien van een laag grondverf. Door omstandigheden heeft het heel lang ergens in een kast liggen wachten.... tot ik er pas geleden aan dacht dat ik er nu misschien wel weer aan verder kon werken. Zoals het resultaat laat zien, is het me aardig gelukt.


Goed! De grondverf zat er al op, dus ik kon eigenlijk gelijk beginnen aan het echte werk. Ik ben begonnen met verven. De groene en de donkerste roze kleur zijn originele kleuren zó uit het potje. De twee lichtere kleuren roze zijn gemengd met witte verf, De witte verf is acrylverf uit een tube van Amsterdam, de groene en de roze verf zijn beide acrylverf van Decorfin.
Het dak en het bodemplaatje zijn groen geverfd. Bij het bodemplaatje heb ik het randje donkerroze geverfd. De voor- en achterkant  zijn lichtroze en de zijkanten en de rand van het gaatje zijn midden roze.

Alles heb ik twee keer geverfd.
Voor het dak en voor het randje onderaan het huisje heb ik mooi bijpassend cardstock uitgezocht.
De stukjes cardstock heb ik op maat gemaakt en met Modge Podge vast gelakt.
Ook in het gaatje heb ik een stukje cardstock bevestigd, maar dit heb ik eerst met doorzichtige siliconenkit vastgezet omdat de ondergrond heel erg oneffen en ruw was. Ik had dus een vullende lijm nodig om het er mooi egaal in te plakken. Na het drogen is er nog Modge Podge overheen gegaan.

Zoals je op de foto kan zien, heb ik het huisje nog een beetje versierd. Daarvoor heb ik reliëfstickers gebruikt, plaksteentjes op het dakrandje en plakpareltjes als bloemetjes in het tuintje.

Nadat het huisje helemaal klaar was heb ik het twee keer afgelakt met blanke lak. Het huisje is dan afwasbaar en kan eventueel buiten hangen of staan. Ik heb het huisje lekker binnen opgehangen.




Eerder heb ik al eens van dit soort vogelhuisjes gemaakt in kerststijl. Daar zal ik later, in de kersttijd, nog eens op terugkomen.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer